Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZT

Zdeněk

9. 1. 2008 7:04
Nám za vole

v základní škole (60. léta) nafackoval každý učitel (a nejen za nevhodnou mluvu, a pak měli učitelé ve svých hodinách klid). Za obhroublá slova například v televizi nedostane mluvčí, mezi nimiž jsou u děti velmi oblíbené osobnosti, žádnou výtku - naopak, publikum se směje, protože ještě před 20 lety se ve sdělovacích prostředcích nesmělo říci ani slovo zadnice, a teď je přece ta demokracie. A protože dospělým jaksi nevadí v médiích veřejně prezentovaná neslušná mluva, nedivme se, že děti vlastně jen přijímají to, co my s neobvykle velkou dávkou falše tolerujeme. Kdyby nebyla pravidla blogu iDNES tak přísná, zvyšoval bych Vám Vaší karmu alespoň na stovku. Pro obsah Vašeho příspěvku.

0 0
možnosti

ABC

8. 1. 2008 22:38
zvláštní

Zajímavé na tom je jak někomu přijde naprosto běžná taková mluvá a nechápe co se na tom autorce nezdá a někomu se to zdá zase neuvěřitelné a nechápe jak to může někdo brát jako běžnou mluvu. Zřejmě jde o to kdo kde vyrůstá a v jakém prostředí se pohybuje. Mnozí také podle reakcí nepochopili o co tady jde. Sprosté slovo sem tam vypustí snad každý, ale každý má také mít nějaké mantinely. Někdo je má holt trochu více od posunuté..

0 0
možnosti

kn

9. 1. 2008 1:01
Re: zvláštní

já se taky někdy vyjadřuju podobně. a co jako? někdy prostě člověk nemá náladu, chuť nebo jenom čas na to aby mluvil čarokrásně. někdy je potřeba říct mnoho a  nejúčelnější je v danej moment třeba vulgarismus, poněvač neni čas hledat jiný slova. Samo v práci nebo ve styku s důležitou osobou už člověk mluví s jinčím rozmyslem, to ostatně třeba i zmíněné dámy. No, toto je ztráta času..karmu tu dávaj jenom stará generace bych řekl.

0 0
možnosti
JS

Saf

8. 1. 2008 15:12
prazdna slama

Jsem zvykly, ze ruzne clanky na blogu maji ruznou uroven. Takze me tento clanek svou nizkou urovni nijak neprekvapil. Clanek neprinasi zadny novy nazor, nad nicim se nezamysli, neprinasi zadnou moznost reseni nejakeho problemu, proste mlaceni prazdne slamy v podobe opakovani faktu, ktery je vseobecne znam, ktery kazdy bohuzel vidi dennodenne kolem sebe. Spis by bylo prinosnejsi nad tim  zamyslet se, proc se tak mladi chovaji, jakou maji vychovu, ze se takto vyjadruji a do jake miry to je opravdu spolecensky (ne)prijatelne.

Co ovsem mi uplne unika je pak vyska karmy. To se tolika lidem ten clanek o nicem libil? Co se jim na tom libilo? Ze (mladi) lide mluvi sproste? Zvlastni pristup.... Kdyz se podivam po ostatnich clancich, kde podstatne hodnotnejsi clanky maji tretinovou karmu, tak me mrzi, ze lidi se neumi opravdu zamyslet....

0 0
možnosti

kn

9. 1. 2008 0:50
Re: prazdna slama

taky to nechapu. zvolil sem článek s vysokou karmou abych si před spanim něco duchaplnýho přečetl a přečetl sem si článek o dvou věcech z nichž jedna je nic..opravdu děkuji autorce a radím: zamyslete se jestli by nebylo od věci psát o něčem důležitějším. sprostota je a bude a padesátý sou dávno paséRv

0 0
možnosti
SS

sigenius

8. 1. 2008 13:44
dotaz na paní Jamborovou

Paní Jamborová, promiňte mi zvědavost, nejste spřízněna se slavným redaktorem Jamborem, co psal do novin komentáře v 70. letech?

Jo, jinak má se mluvit slušně. Ale zase není slušné poslouchat, co není určeno pro mne.

0 0
možnosti
JN

jonn

10. 1. 2008 7:11
Re: dotaz na paní Jamborovou

Víš, když stojíš na autobusové zastávce nebo sedíš v autobusu a takovéhle dívenky (mimochodem vždycky to bejvaj hezký holky !) musej všem okolo sdělovat kdy, kde, s kým a kolikrát si to včera rozdaly, nějak mi přijde, ať už mluví slušně nebo ne, že by možná měly bejt trochu diskrétnější ! Mne vůbec nezajímá kdy a kde a s kým, ani já to nikomu nesděluju před 50 lidma, když už to někomu sděluju !  [>-]

0 0
možnosti
HU

hilsner_urquell

8. 1. 2008 12:32
Ech ach

Na své pravidelné ranní vycházce jsem dnes rovněž zaslechl několik vskutku nepěkných slovíček. Je to  velice zarážející a nevkusné, že dnes mladí lidé takto hovoří. Ještě že mám svůj blog, kde se o tom mohu pěkně kultivovaně a obšírně rozepsati, třeba si to dotyční přečtou a zvolají:" Ach, já bloud!  Nyní, co mi tento článek otevřel oči, již nehodlám používati sprostého výraziva." A i kdyby k tomuto náhodou nemělo dojíti, jistě mě alespoň pochválí moji věrní čtenářové.;-D;-D;-D

0 0
možnosti
KR

kosprd

9. 1. 2008 14:40
Re: Ech ach

Co ta impertinence a výlev duše?Měl bys říci díky za to co přinesla demokracie!(Y)

0 0
možnosti

Alg

8. 1. 2008 12:14
pip

Dobrovolně se řadím k těm hloupým, nízkým a ubohým lidem, kteří používají sprostá slova. Hlavně ale neřeším pí....

0 0
možnosti

M.K.

8. 1. 2008 12:08
Divim se divim...

Myslím, že v tomto případě jsou nezpochybnitelné dvě věci: Pohoršování se starších lidí nad slovníkem mladší generace je alibismem, protože mnozí právě takové děti vychovali a navíc by mě zajímalo to zdali jsou tito nejenom starší lidi natolik omezení aby se nedokázali povznést nad to co je nikterak neohrožuje a ani se jich v zásadě netýká. Taky z  nadávek nejsem nadšený, ale nic mě nedonutí, abych zaujímal názor nebo řešil něco tak bezcenného jako jsou lidi s takovým slovníkem. To už se dostávám někde jinde, ale podle mě je skutečným morem dnešní společnosti všudypřítomná potřeba hodnotit, řešit a hromadit hodnoty a věci které inteligentnímu člověku nestojí ani za mávnutí rukou....

0 0
možnosti
JN

jonn

10. 1. 2008 7:13
Re: Divim se divim...

Víš, když stojíš na autobusové zastávce nebo sedíš v autobusu a takovéhle dívenky (mimochodem vždycky to bejvaj hezký holky !) musej všem okolo sdělovat kdy, kde, s kým a kolikrát si to včera rozdaly, nějak mi přijde, ať už mluví slušně nebo ne, že by možná měly bejt trochu diskrétnější ! Mne vůbec nezajímá kdy a kde a s kým, ani já to nikomu nesděluju před 50 lidma, když už to někomu sděluju ! [>-]

0 0
možnosti

potsii

8. 1. 2008 10:01
Hele, a jak se na sprostý holky dívají kluci?

 Myslíte, že jim to nevadí? Nevim jak kdo, ale já bych nechtěla chlapa, který běžně používá takovéhle výrazivo, přijde mi to dost pod úroveň. Ono se říká, že vulgarizmy jsou miláčkové jazyka, když nastává demence a slovní zásoba se vytrácí, vulgarizmy se drží v paměti nejdéle :)

0 0
možnosti
JV

Scout_duck

10. 1. 2008 14:11
Re: Hele, a jak se na sprostý holky dívají kluci?

Vrána k vráně sedá, takže bych to neviděl tak černě.

0 0
možnosti

kou

8. 1. 2008 9:51
co blbnete ?

Jen chci rict ze jsem rocnik 1970, a naprosto stejne, tedy konkretne ku*vovalo, pi*ocalo a cu*akovalo, se hovorilo i za nasich telecich let. Samozrejme pokud clovek zil na venkove tak tam asi ne a tam asi ne ani dnes, ale ve "mestech" naprosto bezne. Jezdili jsme se tridou hrat basket po cele tehdejsi CSSR, takze me opravdu vytaci tyhle nesmysly. Nepisu to proto ze s tim souhlasim, to urcite ne, ale nehrejme si na neco co jsme v napreoste vetsine nebyli...

0 0
možnosti

M.Waltr

8. 1. 2008 9:17
Když má rande kráva s volem

Bohužel je to veliká dekadence, protože mladí lidé dnes tak hovoří běžně. Oslovení vole je ta nejmenší vulgarita. Veliká škoda.?

0 0
možnosti
  • Počet článků 84
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3050x
Občas sluníčko, občas mraky.