Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mumumbu

4. 10. 2008 1:22
Rodný list

.....není doklad o občanství, stejný mají děti Poláků, občanů PL, zde na Těšínsku.....[>-]

0 0
možnosti

gumidos

1. 10. 2008 12:22
No řešil bych to s klidem

požádal bych dotyčnou ¨úřednici o předložení příslušného předpisu, ve kterém je povinnost doložit rodné listy prarodičů uvedena. Pokud by ho předložila, pak bych držel hubu. Pokud by ho nepředložila, asi bych jí udělal z držky těsto. Možná bych zkusil vyšší level, že se s prarodiči nemám rád a oni mi rodný list nepůjčí. Předpokládám, že tentýž úřad si na své matrice může tento rodný list ověřit a přestat buzerovat.

0 0
možnosti

Kiwi328

8. 1. 2009 7:45
Re: No řešil bych to s klidem

Vyšší level nemusí být ani tak moc virtuální. Já bych prostě nebyla schopná předložit rodné listy všech prarodičů. A mám další známé, kteří by takový požadavek nebyli schopní splnit. Buď je to čistá buzerace ze strany úřednice, nebo musí existovat i jiné řešení.

0 0
možnosti

Zuzana Hejná

1. 10. 2008 10:34
tohle vzniklo

po rozpadu Československa, kdy se na základě předkládaných dokumentů stávali z Čechoslováků Češi nebo Slováci.

Nic víc, nic míň.

0 0
možnosti

Andrea Jamborová

1. 10. 2008 10:49
Re: tohle vzniklo

To je sice věc pěkná, nicméně dokládání rodných listů babiček a dědečků už považuji za úřednickou buzeraci. Ti jsou přece s veškerými náležitostmi uvedeni zase v rodných listech nás rodičů.

0 0
možnosti

milanalois

1. 10. 2008 9:58
Místo narození neurčuje státní příslušnos.

V některých zemích, postavených (původně) na přistěhovalectví, platí ius sole: státní občanství se získává podle místa narození.

V Evropě však platí všude právo ius sangvinis (právo krve) - státní občanství dítěte sleduje občanství jeho rodičů.

Dříve se do rodného listu zapisovali nejen rodiče, ale i prarodiče dítěte. To dnes už není a tak hrozí zmatky.

0 0
možnosti

Glock každopádně bez -e

1. 10. 2008 10:05
Re: Místo narození neurčuje státní příslušnos.

díky za vysvětlení R^

0 0
možnosti

sappho21

1. 10. 2008 9:44
RP

Před uzavřením registrovaného partnerství jsem musela absovovat stejnou pakárnu. ;-O

0 0
možnosti

fifi16

1. 10. 2008 9:36
Já jsem

svému synovi dělal pas. Stejný nesmysl postihl i mě s tím, že pochopitelně jsem náležitosti za 5 kolen dozadu neměl. byl jsem tedy odkázán na krajský úřad na matriku. Musel jsem cestovat 70 km, tam si vzali můj rodný list, manželčin, oddací list a za 2 minuty přinesli osvědčení o občanství pro syna. Pochopitelně za poplatek. Nechápu, proč tohle nejde na okresech, případně v místě bydliště. Dnes v době internetu.

0 0
možnosti

tridvaraz

1. 10. 2008 9:52
Re: Já jsem

Hlídejte si platnost toho pasu a včas si ho obnovte. Má-li patnáctiletý občan v době podání žádosti o OP platný pas, je týhle šílenosti ušetřen.

0 0
možnosti

Mouchard

1. 10. 2008 9:21
...

k zamyšlení, ale závěr trochu přitažený za vlasy, ne?...

0 0
možnosti
  • Počet článků 84
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3050x
Občas sluníčko, občas mraky.