Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lokutus

Jistota

Jistotu nebudete mít nikdy, milá paní. Ani já nemám jistotu, že mě jednou venku nepokoušete zrovna vy. A pokud odmítáte kontrolovat na veřejnosti své pohyby, tak potěš koště. To byste taky na veřejnosti mohla odmítat kontrolovat své svěrače, a to raději nechci ani vidět.

No, shrňme to. Emotivní bláboly, které jsou mimo realitu. Souhlasím s tím, že mezi majiteli psů je řada různých *****, kteří by potřebovali malý dvorek a velký bič, ale vy zjevně nejste ta pravá, kdo by to mohla soudit. ;-)

0/0
11.10.2010 22:49

Bára33

Re: Jistota

Než na něco reagujete, měla byste to nejdřív pochopit:. Pokud autorka píše o "!kontrolování pohybů", myslí tím třeba rychlé mávnutí rukou (na přítelkyni) nebo jiný rychlý pohyb (zachycení padajícího dítěte), na které může pes zareagovat jako na útok. Než něco takového udělám, opravdu nehodlám v takovém případě kontrolovat, jestli nablízku náhodou není nějaký pes, který by mě mohl napdanout.

0/0
12.10.2010 9:06

lokutus

Re: Jistota

Tak se nekontrolujte. Až přiběhne ale bezprizorní pes a ukousne vám ruku, nedivte se. A o tom píšu zase já. Jistotu nemáte nikdy v ničem. A tak jako je vhodné se naučit plavat, i když si myslíte, že to nikdy potřebovat nebudete, jako je vhodné naučit se neprovokovat na některých místech vyzývavým oblečením, tak je i vhodné sledovat okolí a když vidíte cizího bezprizorního psa, dávat si pozor, abyste ho nevyprovokovala, protože vám NIKDO nezaručí, že se občas nějaký ten pes někde neobjeví. Ale já jsem zapomněl, vy to vlastně nemáte zapotřebí, vám stačí, když vás váš politik ujistí, že udělá "tu správnou" legislativu. LOL :-)

0/0
12.10.2010 11:33

SYETEY-KOTZOUR

Re: Jistota

vy jste opravdu postižená osoba......totálně vyhafanou lebku.;-D

0/0
16.10.2010 14:14

viveka

Re: Jistota

Dobře řečeno :-)R^

0/0
12.10.2010 9:16

Huckelberry Švédd

Čokly pobíhající po veřejném prostranstvi

bez náhubku a vodítka je nutno okamžitě odchytit a utratit !!!!

0/0
11.10.2010 20:33

buxus

Na závěr

Pokud chcete vědět, jak tuto problematiku řeší v USA, tak se podívejte na tohle:

http://www.robertreeveslaw.com/premises-accidents/dog-bites.html

Myslím si, že je to obšírně vysvětleno a některé postupy jsou docela zajímavé. V každém případě pokousání hrozí majitelům psů dost závažné (zejména) majetkové sankce, které jsou důsledně vymáhány.

0/0
11.10.2010 16:48

SYETEY-KOTZOUR

Re: Na závěr

no, žádná sranda

0/0
11.10.2010 16:57

viveka

Re: Na závěr

A tak to má být. Sankce za opravdové útoky (pokud se prokáže, že to nebylo v sebeobraně), a ne preventivní kopání do každého chudáka který nikomu nic nedělá.

0/0
12.10.2010 9:17

fitzie

mně můj pes

kdysi pokousal první den, co jsem ho měla doma. bylo to tříměsíční štěně. kde jsem udělal ve výchově chybu?

0/0
11.10.2010 16:23

buxus

Re: mně můj pes

Nikde - a pokud pokousal Vás je to jen Vaše věc. Pokud by na veřejném místě pokousal jiného, byl byste vinen Vy.

0/0
11.10.2010 16:35

fitzie

Re: mně můj pes

jak rostl, jeho vrozená agresivita samozřejmě nezmizela.

0/0
15.10.2010 9:36

Lavet

Vazena pani

ze nemate nejvrelejsi vztah ke psum jsem pochopil, asi i kvuli tomu, ze Vas na ulici obcas obtezuji nebo Vam jinak vadi. Ja mam opacny problem, meho psa zase na ulici obtezuji cizi lide. Beru za nej veskerou odpovednost, je vychovany, ale v jedne veci selhava. Velice casto k nemu prijde cizi clovek a chce se s nim kamaradit infaltivnim zvatlanim, hlazenim atd. Ani nezabere, ze zacne couvat, to je naopak popichne jeste k vetsi snazivosti. Problem je treba v uzavrenych prostorach, kde nema kam utect, jedine co ho napadne, protoze by nekousl, je zacit stekat. Pak jeste dostanu vynadano ja za nezvladnutou vychovu. Ale ruku na srdce, nazavolala by ta pani na me rovnou policii, kdybych se takhle k ni choval ja nebo muj pes? Kde je tedy ta hranice? Muze clovek obtezovat psa a pes obtezovat lidi do te miry, aby nezpusobil svemu majiteli trestni odpovednost? Nebo by si mel kazdy hledet sveho, cizi clovek neashat na psa a pes by nemel po nikom vyzadovat pozornost?

0/0
11.10.2010 13:17

buxus

Re: Vazena pani

0/0
11.10.2010 14:31

Bára33

Re: Vazena pani

Zcela souhlasím s tím, že na cizí psy se namá sahat (děti k tomu vychovávám), ovšem zkuste si odhadnout poměr psů obtěžujících (ohrožujících) lidi a lidí obtěžujících psy. Bohužel - obtěžující psi jednoznačně převažují

0/0
12.10.2010 9:09

SYETEY-KOTZOUR

po přečtení příspěvků

jsem došel k děsivému závěru.....Jediný savec, který preferuje cizí mláďata před svými je retardovaný pejskař (nemluvím o těch normálních - snad jich je aspoň půlka - doufám a věřím).

Asi by to opravdu chtělo velmi tvrdou legislativu, která by ty nesvéprávné individua postavila do latě i s jejich raťafáky. Zvířata mám rád, ale o místě a čase kontaktu s nimi se hodlám rozhodovat dobrovolně. Pokud tohle někdo nechápe, měl by být k tomu donucen. Bohužel.

Asi by jim prospěl měsíc manuální práce někde na farmě. Ten městský přístup k "přírodě" (co má valstně x plemen přešlechtěných čoklů společného s přírodou?) se už stal úchylným

p.s. je mi líto těch slušných, kteří na to doplatí. Ale zdraví a bezpečnost člověka je přednější než "pohodlí zvířete". Hezký den vám slušným pejskařům i vašim chlupáčům;-)

0/0
11.10.2010 9:14

buxus

Re: po přečtení příspěvků

R^Dovolím si reagovat slovy klasika: " Tak to by byla taková hezká tečka za tou naší diskusí".

0/0
11.10.2010 9:21

Katka B.K.

mám bulíka

= bulteriéra, tedy dle autorky "bojového psa" - v uvozovkách proto, že kdo tyto psy zná, ví moc dobře, že snad neexistuje milejší pes... Potkali jsme již mnoho agresivních retrívrů (tedy tzv. "hodných pejsků k dětem"), ale ani jednoho zlého bulíka.

Pořídila jsem si ho proto, že se mi prostě toto plemeno líbí - vzhledově i povahou, nikoliv že bych si musela "něco dokazovat", jak autorka populisticky papouškuje jiné podobné neználky.

Doporučuji doplnit znalosti o psích plemenech a pak psát "moudra".

0/0
10.10.2010 18:00

buxus

Re: mám bulíka

Tahle pejskařská logika se tady opakuje v mnoha obměnách - autorka nerozumí psím plemenům a proto nemá právo mluvit o bezpečnosti na ulicích. Když ji na ulici pokouše něčí pes, je to přece její vina - měla se naučit ta plemena rozeznávat.

0/0
11.10.2010 7:36

Narhea

Re: mám bulíka

Ten článek není o psích plemenech, je o psech kteří obtěžují lidi, kteří si dovolí procházet okolo nich když se venčí. Nejhorší jsou v tomhle podle mého názoru 'krysopsy'. Majitel čumí někam mimo, popř řekne 'ale von Vám nic neudělá, von si chce jenom hrát, dyť je přece malej', čokl štěká a poskakuje okolo mě na úrovni mých kontíků. Mě je naprosto jedno, že si chce pes hrát a že mi nic neudělá, prostě mě jeho chování obtěžuje a majitel ho má mít vycvičeného aby to nedělal. Je to o tom, že člověk má za svého psa odpovědnost. Stejně tak článek není o psech, kteří pokousali děcka, protože je ty děti mlátily klackem. Je to jenom o tom, že pes má být vychovaný, což většina psů dneska není Teda alespoň tak to vidím já.

0/0
11.10.2010 13:03

fitzie

Re: mám bulíka

hm, z nějakého neznámého důvodu se bulíci nepoužívají jako slepečtí psi, ani na canisterapii. všude samý zlatý retriever. to je divné, že? :-/

0/0
11.10.2010 16:25

krčmárka

Ja mám psa,

je nevychovaný, ;-) ale fajn týpek. Mám k nemu  ambivalentný vzťah. Nie je to môj najlepší priateľ, nevychovávam ho  na úkor detí, nepreceňujem jeho dôležitosť. Behá a se rie po dvore a nikoho neohozuje. Je to obyčajný pes.X

0/0
10.10.2010 16:21

SYETEY-KOTZOUR

Re: Ja mám psa,

blahopřeji k zdravému přístupu R^.....ale stanete se brzy exotem ve světě, kde se jiný živočišný druh stane modlou preferovanou před vlastními mláďaty.

Min. týden jsem zaznamenal hovor jedné "dámy", kterou trápilo, jak její budoucí těhotenství ponese její pes, který je nyní středobodem "rodiny".

Brrrrr, fuj.;-D

0/0
11.10.2010 8:54

kikinka

Výborně,

nejvyšší čas vyhledat psychiatra!

0/0
10.10.2010 10:34

Lumpíí po banánu 1

Re: Výborně,

vlastní zkušenost?;-D;-)

0/0
10.10.2010 15:31

masini_jsou_hrdinove

Par vet z clanku

"Pokud potkám psa na veřejnosti chci mít jistotu, že nedojdu domů pokousaná, nebo nedej bože roztrhaná na kusy."

No tak to je tak vtipne hloupe, ze to muze napsat jen nekdo kdo opravdu psi zna !

0/0
9.10.2010 20:56

Lumpíí po banánu 1

Re: Par vet z clanku

pes je šelma psovitá a instinkty v některých případech převládnou. Každé vyšetřování pokousání psem začíná větou: "on ještě nikdy nikoho nepokousal" .... ono někdy stačí málo (třeba píchnutí vosou, kdy si to pes špatně vyloží a kousne kolemjdoucího) - takže: náhubek + vodítko a taky sbírat výkaly!

0/0
10.10.2010 15:19

evon

Re: Par vet z clanku

A tohle psal někdo hloupý, kdo zase nezná češtinu! :-)

0/0
11.10.2010 14:56

masini_jsou_hrdinove

Velmi spatne napsany clanek.

Jen dokazujete, ze psum vubec nerozumite. A to snad jeste horsi nez nemit psi rad.

0/0
9.10.2010 19:06

Andrea Jamborová

Re: Velmi spatne napsany clanek.

Já jsem rozebírala pejsky? 8-o No vidíte. A já jsem si až doteď myslela, že jsem psala o těch, kdo je chová. Tak to jsem to asi opravdu špatně napsala. ;-)

0/0
9.10.2010 20:15

kniga_sitara

Re: Velmi spatne napsany clanek.

Ani em lidem nerozumite...  A vubec se divim, ze vyjdete z domu... Cekaji vas tam daleko pravdepodobnejsi zpusoby zraneni ci dokonce smrti...  +- 2 procenta psu nekdy kousnou cloveka.... takze 98% psu je v pohode, rozhodne vice nez u lidi...

0/0
10.10.2010 7:45

Lumpíí po banánu 1

Re: Velmi spatne napsany clanek.

psala o špatném vedení páníčků. Když mé dítě kousne pes, bude mi p.d po tom, jestli ten pes patřil mezi 2% nebo mezi 98%. A mé dítě kdysi kouslo štěně, kterého páníček přinesl na dětské hřiště a strčil do pískoviště. Rv

0/0
10.10.2010 15:22

Katka B.K.

Re: Velmi spatne napsany clanek.

případy, kdy pes kousne dítě, v drtivé většině jsou o tom, že to dítě se chovalo nevhodně - takže je třeba začít především u výchovy dětí, jak správně se chovat k pejskům, zejména cizím. S bulíkem děláme tuhle "osvětu" pořád - a pořád se divím, kolik nezodpovědných rodičů nenapadne své děti poučit o základních principech chování ke zvířatům. A pak se diví...

Mimochodem - nenechala bych svého psa ani na vteřinu bez dozoru, přestože bych za něj ruku dala do ohně ;-)

0/0
10.10.2010 18:02

Ezechiel

Re: Velmi spatne napsany clanek.

jasne, hlidejte si deti, hlavne neomezovat nase buliky :-/

0/0
10.10.2010 19:15

Katka B.K.

Re: Velmi spatne napsany clanek.

pokud umíte číst, zjistíte, že jsem nic takového nepsala - akorát za většinu případů kousnutí psem si bohužel děti mohou sami svým nevhodným chováním. Jelikož se pes považuje za hloupějšího, než je člověk, měl by se podle toho člověk zařídit a chovat se dle toho.

Opakuji - mám za svého psa plnou odpovědnost a podle toho jsem ho též vychovala - je to miláček (a hodnějšího psa jsem snad ještě neviděla), ale NIKDY ho nenechám ani vteřinu o samotě s dítětem

0/0
10.10.2010 20:26

Bára33

Re: Velmi spatne napsany clanek.

Souhlasím s tím - ovšem pouze v případě že jde o vašeho psa a vaše dítě. Pokud kousne nějaké dítě cizí pes, tak je to VŽDY vina jeho pána. Nikdo nemá povinnost učit děti, co si nedejbože nesmějí k pejskovi dovolit. Pokud moj rodina psy nemá, psi je nezajímají, tak nemusím  svým malým dětem cpát do hlavy spoustu pravidel, jak se chovat v přítmnosti psa

0/0
12.10.2010 9:19

Paveljan

Re: Velmi spatne napsany clanek.

Napsala jste to dobře, jen pár blbců nepochopilo co jste chtěla říci;-)

0/0
10.10.2010 22:22

bbybonek

Pes je taky člověk.

0/0
8.10.2010 22:38

SYETEY-KOTZOUR

Re: Pes je taky člověk.

;-D

0/0
11.10.2010 8:54

Clovek obycejny

PSI a PEJSÁČCI

škoda že se toto pořád řeší. Když mi bylo pět, pes (jezevčík) mě málem zakousnul. Přede mnou už pokousal dvě jiné děti (pár let předtím) - nikdo nic neřešil, doufám že po mně už nikoho nepokousal, ale kdo ví. Denně se cestou vyhýbám velkému množství psích výkalů, které mě omezují (bydlím v místech kam chodí pejskaři se psy na vycházky). Často po mě psi skákají a věta na kterou jsem opravdu alergickej, je "nebojte se mladý pane, on vám nic nedělá, jen si hraje" - to bych střílel - vbec mě nezajímá zda mi něco udělá, nemá na mě co skákat!!! Špatné je když je mokro, to mě i někdy ušpiní. Přiznám se, že jsem na tento problém už rezignoval a jsem apatický :-/....nevím jak ho řešit. Mám na ty lidi řvát, nebo si oprášit kanady a pořádně nakopnout každého psa který mě bude obtěžovat? Jak tohle řešíte vy?

0/0
8.10.2010 10:59

Wokobere

Re: PSI a PEJSÁČCI

Já psa podrbu za ušima a jdu v pohodě dál. Nemám s tím problém.

Jako pětiletou mě pokousal německý ovčák, když jsem mu šla komentovat co má v misce. Z toho jsem vyvodila, že se cizím psům do misky nešahá, a ne že všichni psi co kdy žili a budou žít můžou za mé bebí.

0/0
8.10.2010 11:07

ctvrta.sudicka

Re: PSI a PEJSÁČCI

Asi tak nějak. Řešit se to dá tak, že se zamyslím a řeknu si, že existuje dost velká skupina lidí, co má ráda psy a jiná zvířata. Introspektivně se zařadím mezi ty druhé. Dále se ptám, proč já toto nemám rád a také zda ti ostatní nemají nárok na své zájmy. Zamyslíte se dále a zjistíte, že vono je to v podstatě krapet váš problém. To vy to nesnášíte a máte problém, který musíte řešit. Tudíž se zamyslíte a zapracujete na sobě. Naučíte se toleranci. a možná se pak i okolo sebe rozhlídnete a zjistíte, že minimálně takovejch 50 procent pejskařů po psech uklízí. Ta druhá půlka jsou většinou starší lidé a zabedněnci.

Trochu jsem to záměrně přehnala. Ale fakt stačí k vyřešení tohoto vyřešit vaši antipatii.Sama to tak dělám. Pokud mi něco vadí ptám se prvně sama sebe proč mi to vadí a co s tím můžu udělat.

0/0
9.10.2010 0:36

Lumpíí po banánu 1

Re: PSI a PEJSÁČCI

když na někoho skočí cizí pes, tak snad má právo se ohradit! Udělat tohle mně, tak milého páníčka skásnu o prašule za čistírnu. A to mám psy ráda a kdysi jsme pejska měli. Ale nejsem povinna prát kalhoty jen proto, že "on je takovej hravej"

0/0
10.10.2010 15:26

SYETEY-KOTZOUR

Re: PSI a PEJSÁČCI

nikdo nemá povinnost se přizpůsobovat vašemu raťafáku......právo každého je být neobtěžován.

Až k vám budu chodit kálet před vchod, budu na vás skákat, poštěkávat a občas vám kalhoty pomažu nějakým smetím.......půjdete taky řešit, kde je ve VÁS problém?;-D

0/0
11.10.2010 9:06

Jxyz

Re: PSI a PEJSÁČCI

to chce peprak, akorat kdyz bude mit pejsek nejakeho urostlejsiho panicka, tak je asi lepsi to neriskovat a ignorovat pejska ;-)

0/0
10.10.2010 11:43

Katka B.K.

Re: PSI a PEJSÁČCI

je to o výchově - nedovolím, aby můj pes na nikoho skákal, je vychovaný a důsledně vedený (bulteriér). Na procházce si lidí nevšímá, přesto dávám stále pozor, aby nedošlo k nepříjemné situaci.

0/0
10.10.2010 18:05

qydko

Re: PSI a PEJSÁČCI

Naprosto vás chápu, nesnáším psí hromádky po všech trávnících. Mám doma taky jednoho chlupáče a hromádky po něm poctivě sbírám. O to víc mě namíchne, když jdu na trávník posbírat bobek a šlápnu do cizího.

Jsem přesvědčena o tom, že pes, který neposlechne na slovo nesmí opustit dvorek či byt jinak než na vodítku. Malé příšery, které po mě hopsají, normálně odkopávám (i když ne vší silou).

Je to dost nepříjemné, když mě a psíka házejí kolemjdoucí do jednoho pytle s bezohlednými pejskaři, přitom se snažím, aby naše trouba nikoho neobtěžovala, ve městě vždy chodí na vodítku a bobky na zemi nenechávám.

0/0
11.10.2010 21:15

sfs

dobrá zpráva pro pejskaře

Nedávno mne také pokousal pes.

Majitelka je známá, ale veterinární vyšetření psa se mi od ní získat nepodařilo. Požádal jsem proto o pomoc policii. Výsledek: založili spis.

Na můj dotaz, zda mi pomohou vyhnout se nebezpečnému očkování proti vzteklině jsem se dozvěděl, že vlastně ani neví, zda se mají záležitostí zabývat, když se majitelka nedopustila ani přestupku. Zřejmě musím vyčkat, zda nedojde k újmě na zdraví, pak se snad moji pozůstalí domohou odškodnění, a policie se bude zabývat trestným činem ublížení na zdraví z titulu odpovědnosti za vlastněnou věc. To už se policii projeví ve statistice a bude důvod dorovnat policajtovi jeho 10% snížení odměn, které mu nejspíš ani nehrozí.

0/0
7.10.2010 10:25

velkej_prut

Re: dobrá zpráva pro pejskaře

Policie to musí řešit, stěžuj si na policii nebo jdi na jiné oddělení!

0/0
7.10.2010 10:27

sfs

Re: dobrá zpráva pro pejskaře

Ale vždyť reaguje! Přece založili spis! A to ví přece každý daňový poplatník, že na reakci mají 30 dnů!

0/0
7.10.2010 10:47



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.