Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ursula

Sampis...

Teď jsem přečetla příspěvky a to co tady předvádí "sampis" je příšerné.Myslím,že tou schizofrenii trpí on.;-O

0/0
2.2.2011 21:39

certik_bertik

víte

občas jim taky pár drobných dám, ale ne moc často, ono těch peněz taky moc není aby se mohly pořád rozdávat. Na druhou stranu si uvědomte, že když už je člověk v téhle situaci tak je lepší být pod parou, alespoň vám to tak nevadí.

A na konec bych řekl, že jak bude ekonomika padat, tak se dá předpokládat, že počet bezdomovců bude raketově narůstat, takže si uvědomte, že za chvíli na té ulici můžete být klidně i vy. Stačí se někdy opozdit s nájmem, nebo něco nezaplatit a to na to člověk může i zapomenout a už jste tam a bez šance na návrat

0/0
2.2.2011 15:14

mojepostovnischranka

Autorce KARMA + sampis je "mimo misu"

0/0
2.2.2011 14:52

myskastuart11

Ve vší úctě,

Sampis, ale zmatek v tom máte vy. Ať už by byli duševně nevím jak choří, není možné začít psychiatrickou léčbu bez toho, aby se nejdříve (nebo současně) léčili ze závislosti na alkoholu. Teprve po delší době abstinence je možné zjistit, jak vlastně duševně nemocni jsou. Jestli psychické poruchy byly již před nadužíváním alkoholu, nebo jsou důsledek nadužívání. A u nich platí známé - místo mozku má z piva kostku. Oni díky alkoholismu jsou totiž v absolutním jinde. Pokud dobrovolně nenastoupí ústavní protialkoholní léčbu (a to nenastoupí, bo jim mozek už realitu nebere), tak se prostě uchlastaj, umrznou, zemřou na selhání orgánů atd. Takže souhlasím s autorkou. I když na druhou stranu, koupit jim denně litr vodky, máme je rychleji z krku.

0/0
2.2.2011 14:43

lahab

sampis je machr.

Podle toho co píše, tak je povoláním psychiatr a vyšetřil všechny bezdomovce v ČR.

 A nebo je to jinak a prostě jenom mele nesmysly a uráži všechny, kdo mají jiný názor. To má taky pojmenování, jmenuje se to sociální idiocie.

0/0
2.2.2011 14:38

mojepostovnischranka

Podle reakcí diskutéra/ky sampis nabývám dojmu, že

nějakou chorobou trpí on/a. A možná by (ke štěstí všem) mohla být i smrtelná.

0/0
2.2.2011 14:07

kočka

Re: Podle reakcí diskutéra/ky sampis nabývám dojmu, že

Tak to jsem ráda,že to vidím stejně!;-)

0/0
2.2.2011 14:11

Jarcho

Křehká je hranice

mezi člověkem "spořádaným" a troskou na ulici.

Stačí málo a už se člověk veze.

Mně je jich líto.

A nesoudím je, abych nebyl souzen.

0/0
2.2.2011 13:43

stařec bez moře

Bezdomovci jsou ostudou

civilizovaných zemí. Pseudohumanismus, který razí, si neví rady s lumpy i s bezdomovci. Je to v celé Evropě a svědčí to o tom, že tenhle systém umírá.

0/0
2.2.2011 12:18

sampis

Re: Bezdomovci jsou ostudou

Ostudou jsou omezení  a hloupí lidé, kteří si sice můžou o věci něco zjistit, ale jsou líní a tupý to udělat. Blik.

0/0
2.2.2011 12:20

Smrť

Re: Bezdomovci jsou ostudou

A co když to máme takřka z první ruky, pane "chytrý a spravedlivý", blik? Co když vidíme, jak blízký příbuzný, VŠ vzdělaný, manuálně zručný podnikatel, pro ženy donedávna atraktivní, s krásnou rodinou, začal řešit sebemenší stres pitím? Co když se propil ke ztrátě řidičáku, práce i rodiny, okrádá vlastní skoro nemohoucí rodiče, na nabídky pomocné ruky reaguje agresivitou a výsměchem? Neříkám tomu nemoc, říkám tomu naprosté selhání jedince, co měl veškeré trumfy v rukách a chlastáním si naprosto podělal život! Nechtějte po mně lítost pro lidi, co se rozhodli své problémy "řešit" alkoholem. Hodlám si ji šetřit pro takové, co si nejsou za své neštěstí sami odpovědní.

0/0
2.2.2011 13:47

sampis

Stokrát ohraná písnička

pseudo příkladu s jídlem. Kolikrát už jsem to četl? A stokrát oberaná ukázka vlastní malosti a ozenosti. Než začněte někoho kritizovat tak si zjistěte, o co jde.  Můžeme vést debaty o tom, jestli to je alkoholismus, který vede k schizofrenii a maniodepresivním chorobám, nebo naopak schizofrenie a maniodepresivní poruchy, které vedou k alkoholismu. Ovšem faktem zůstává, že jsou to zejména tyto smrtelné choroby, které dostávají ty lidi na ulici. Rozbíjí jejich vztahy a zázemí. A pak přijdete vy, a z tepla domova a zázemí začnete kázat o morálce. Nechcete zajít do Jedličkova ústavu a vést tam přednášku na téma, že bez práce nejsou koláče? 

Popravdě řečeno, ti lidé vás nepotřebují. Jsou to asociálové, díky svým chorobám. Nedokáží žít ve společnosti, proto jsou na jejím okraji. Vám vadí jejich řev a smrad, mě zase vaše omezenost. Oni se mohou vyléčit, přestat řvát a mohou se umýt. Vy ale svoji hlopost potáhnete až do konce života a nikdo vám nepomůže. Možná lituju víc vás než je.

0/0
2.2.2011 11:45

úplně nová Viktorka

Re: Stokrát ohraná písnička

Nevím, jaká je situace v Brně, ale v Praze je asi víc terénních sociálních pracovníků než bezdomovců. Cesta pro toho, kdo se opravdu chce umýt, vyléčit nebo aspoň vypadnout z ulice, je snadná.Nechci rozebírat úroveň tzv.sociální práce, to je jiná pohádka.  Ale je to nabídnutá pomocná ruka.

0/0
2.2.2011 12:04

sampis

Re: Stokrát ohraná písnička

Pomocnou ruku si můžou teréni pracovníci zasunout kam je libo. Ti lidé potřebují odbornou psychiatrickou péči. Ta se jim nedostává.

0/0
2.2.2011 12:08

úplně nová Viktorka

Re: Stokrát ohraná písnička

Melete nesmysly. To je otázka velmi krátké doby, než  je dotyčný odeslán do odborné péče. Jenže musí aspoň trošilinku spolupracovat. Nikoho násilím neumyjete a už vůbec nepošlete k psychiatrovi.  Holt to dobro nikomu násilím nenacpete. Ale dobře se o tom pindá.

0/0
2.2.2011 12:17

sampis

Re: Stokrát ohraná písnička

Jistě že ne. Problém je samozřejmě v tom, že duševně nemocní lidé se často odmítají léčit. Dokonce si často odmítají vůbec nemoc připustit. To je taky projev nemoci. A co? Dušecní choroby nejsou nic hezkého, jsou smrtelné a pro okolí často nezvladatelné.  Takže nemelu, melete vy.

0/0
2.2.2011 12:19

ursula

Re: Stokrát ohraná písnička

Nedovedu posoudit ,kolik bezdomovců je duševně nemocných.Domnívám se, že většina jsou alkoholici a i to je nemoc.Souhlasím s názorem,že ti,kteří přijmou podanou ruku,se mohou vrátit do života.Na druhou stranu ty, kteří o pomoc nestojí,prostě násilím nedonutíte.

Pokud mne zastaví bezdomovec a chce peníze,tak se ho ptám,máš hlad?Pokud odmítne jídlo.má smůlu.

A ještě?Víte, kolik našich daní je vynakládáno na léčení alkoholiků,narkomanů,gamblerům?;-O

0/0
2.2.2011 13:17

lamil

Re: Stokrát ohraná písnička

Jste odborník a dělal jste výzkum na ulici že to tak dobře víte, a nebo potrefená husa?!!

0/0
3.2.2011 10:33

sampis

Re: Stokrát ohraná písnička

... je to jako nabízet pomocnou ruku nemocnu rakovinou. Pomocná ruka možná potěší, ale nic nevyřeší.

0/0
2.2.2011 12:08

astrudina

Re: Stokrát ohraná písnička

Jéžiš, vás to nějak osobně bere. Proto ale nemusíte urážet autorku, ta  jen naplno řekla to, co si myslí plno lidí, kteří nejsou nakaženi pseudomorálkou a kterým není lhostejná situace většiny, deptané nepřizpůsobivou menšinou.

Bezdomovci by mi byli zcela ukradení, kdybych nemusela trávit denně hodinu v jejich smradu v MHD.

V minulých stoletích existovali také tuláci, ale i ti mysleli na to, kde stráví zimu a snažili se najít nějaké útočiště, kde je za PRÁCI nechali spát třebas u koní nebo u dobytka (samozřejmě že nekouřili - aby nezapálili stodolu nebo chlév). Kdo si nezajistil útočiště na zimu, umrzl a umřel hlady.

Pročpak je 95 % starších bezdomovců mužského pohlaví? Prostě nedokáží slevit, žít i za špatných podmínek, přizpůsobit se partnerovi, řeší vše pitím a už jedou - ale jsou dospělí a žijí svůj život, ručí sami za sebe. Tak to je, stát není jejich táta ani máma.

Nemluvím přitom o mladých lidech z dětských domovů nebo těch, které vyhodila rodina. Tam by se stát měl starat.

0/0
2.2.2011 12:09

sampis

Re: Stokrát ohraná písnička

Tuláctví a bezdomovectví jsou dva rozdílné sociální problémy. Autorka se uráží sama.  Píše povrchní nesmysly a ještě se tváří jako chytrá holka. Není. Článkem prokázala, že píše slátaniny a složitých problémech z pohledu omezence.

Problém bezdomovců je ten, že nikdy nevíte, kdy se do stejné situace dostanete taky. A může to být dříve, než se nadějete. Bezdomovectví je projevem smrtelné duševní choroby. O argumentu práce jsem psal níže. Kdyby ty lidi neměli ruce a nohy, tak je taky nebudete posílat pracovat, přitom takoví lidé mají menší hendikep než schizofrenici.

Stát má povinnost se postarat o všechny sociálně slabé a nemocné lidi. V tomto případě selhává.

0/0
2.2.2011 12:15

astrudina

Re: Stokrát ohraná písnička

Jste mladý a vše je pro vás jasné - prostě duševní choroba a je to vyřešeno.

ALe ono to tak není, dvě třetiny z nich jsou lajdáci, paraziti na společnosti. A ať už je to jak chce, v budoucnosti na to, aby se stát o tyto skupiny postaral, nebudou peníze. Takže bezdomovci by se měli rychle začít snažit a zařadit se zpátky do společnosti. Co třeba prodávat Nový prostor? Nebo něco jiného, ale PRACOVAT a SNAŽIT SE?!

Neprochlastat si život! A schizofrenii si strčte za klobouk, většina lidí se schizofrenií má zázemí a léčí se. A kdo ne? Čí je to chyba? Státu? Ten jim má dělat tátu nebo pečovatele? To asi ne.

Stát nemá peníze a když už má nějaké vydat, tak ať je dává někam, kde to má perspektivu, ne do ožralých trosek. Jsou tu děti v ústavech, jsou tu děti z menšin, to je perspektiva společnosti, tam má cenu investovat.

0/0
2.2.2011 12:48

sampis

Re: Stokrát ohraná písnička

A jak ty zkušená stařeno parazitují na společnosti? Nepobírají ani dávky, tak nemel. Stát se o ně nestará už teďka, takže kecy o tom, že v budoucnu na to nebudou peníze jen dokazují, že nevíš o čem mluvíš.

Nemocní lidé se nemůžou zařadit do společnosti, když je to právě jejich nemoc, která je ze společnosti vyřazuje.  O práci bych se jen opakoval.

Jedna až dvě třetiny bezdomovců jsou schizofrenici, jestli tohle nevíš, nemá cenu se s tebou bavit, páč tu předvádíš jen hospodský kecy brouka pytlíka.

A přestaň se odvolávat na stát, ten se o tyto lidi nestará vůbec, takže ho nic nestojí.

0/0
2.2.2011 12:53

Smrť

Re: Stokrát ohraná písnička

Znám dost lidí, co zimu tráví v ubytovnách a teplejší období ve stanech. Většina z nich je psychicky zdravá, ale k práci má odpor a jediným jejich zájmem se sehnat alkohol a posbírat dost špačků, aby si mohli ubalit cigarety. Pokud ohrnujete nos nad lidmi, co jsou ochotní takovému člověku dát jídlo, místo aby jim rovnou strčili do ruky krabicové víno či lahev okeny, pak byste se měl hluboce zamyslet nad tou svou "mravností" Rv. Omlouváním a podporováním jejich slabostí jim nijak neprospějete.

0/0
2.2.2011 13:28

kočka

Re: Stokrát ohraná písnička

A ona se ta schizofrenie začla projevovat až po revoluci?To je zajímavý!Mě přijde,že to bylo spíš tím,že za komunistů musel každý makat!

0/0
2.2.2011 13:56

spatřil jsem kometu

Re: Stokrát ohraná písnička

Líbí se mi vaše názora a neprosto s vámi souhlasím:-):-)R^

0/0
2.2.2011 13:16

kočka

Re: Stokrát ohraná písnička

Ano,za práci měli střechu nad hlavou a to je ten problém!tyto"nemocní"lidé prostě raději budou hnít na ulici,než by šli pracovat!

0/0
2.2.2011 13:42

Andrea Jamborová

Re: Stokrát ohraná písnička

Teď jste mi to teda nandal. 

Víte, není mou povinností zjišťovat, zda je dotyčný na ulici díky schizofrenii, nebo alkoholu. Upřímně řečeno, je mi to jedno. Nebudu se schovávat za falešnou morálku a kázat světový mír a práci všem. To bych se tu mohla začít omlouvat za to, že každý den vstávám a chodím do práce, abych uživila rodinu. A to nehodlám. Pokud v tom máte tak jasno, jste tak přesně informován o dané problematice a s takovou vervou za ně kopete, máte tak strašně navrch nad námi nevědoucími, určitě jim pravidelně pomáháte nejen do léčeben, poskytujete jim materiální i duchovní pomoc, ale také jistě šíříte osvětu na veřejnosti o tom, jak moc jim, my chudí duchem, dlužíme. Pokud ne, pak tu jen pokrytecky kážete vodu.

Jeli tomu ale jinak a vy jim skutečně pomáháte a ne jen píšete zde do diskuze, pak se vám hluboce omlouvám.

0/0
2.2.2011 13:15

lamil

Re: Stokrát ohraná písnička

R^

0/0
9.2.2011 22:48

mira7788

tak kdyz vam rekne

ze chce na chlast tak mu nedate tak se nemuzete divit ze to zkousi pres jidlo. jinak s jidlem bezdomovci v dnesni dobe asi moc nemaj protoze supermarkety vyhazujou prosle zabalene jidlo do kontejneru a clovek tam muze najit i parmskou sunku rozhodne jogurty pecivo atd. staci prelezt plot. jinak nechapu proc by melo byt spatny jim davat na chlast. co maj asi jinyho delat kdyz jsou na ulici nez chlastat. myslite ze ty lidi by nechteli zit jako vy? chteli ale neco jim v tom brani. kazdej by chtel zit stastnej a spokojenej zivot ale ne kazdej na to ma.

0/0
2.2.2011 11:34

Saša

Co má takový člověk ze života?

Já jim ten alkohol přeji. Nic jiného už nemají.

Nevím, proč by zrovna chudáci lidi bez přístřeší měli být abstinenty.

Když mne někdo z nich poprosí o prachy na pivo, dám mu. Ale když lže o nějakém vlaku apod., tak nedávám.

0/0
2.2.2011 11:30

mira7788

Re: Co má takový člověk ze života?

no chtel bych vas videt ale jsou takovy lidi. kazdopadne je jich malo a proto bezdomaci radsi lzou.

0/0
2.2.2011 11:36

sampis

Re: Co má takový člověk ze života?

Jednou dělala redakce NP pokus, kdy dobrovolníci trávili den na ulici. Překvapením pro ně bylo to, že není problém sehnat peníze, nebo jídlo. To se celkem dalo. Nejhorší ze všeho byla prázdnota. Beznaděj. Dny ubíhající beze smyslu. Odnikud nikam.  Sedíš a koukáš, jak lidi přijíždí a odjíždí. A zítra zase. A zase. Žádná změna, žádné světlo na konci tunelu. Připočtěme k tomu neschopnost těchto lidí dostávat svým závazkům a máte naprosto prázdné dny. Alkohol je jediná věc, která je dělá trochu snesitelnější. Opít se, je alespoň nějaký cíl.

Je snadné vidět chyby na druhých. Zvláště, když nemusíme žít jejich těžké životy.

0/0
2.2.2011 11:51

spatřil jsem kometu

Re: Co má takový člověk ze života?

R^R^R^;-(

0/0
2.2.2011 13:32

kočka

Re: Co má takový člověk ze života?

A co takhle zkusit pracovat?

0/0
2.2.2011 13:59

Smrť

Re: Co má takový člověk ze života?

Jenže právě ten alkohol je často dostal tam, kde jsou Rv.

0/0
2.2.2011 13:03

LUCKA.KOBRA

je to přesně jak píšete

jednou jsem taky chytila záchvat dobročinnosti a paní, která hořekala, že nemá ani jídlo pro děti jsem podala pečivo, tuším že k tomu byla šunčička nebo jiná mňamka (byla to má svačinka do práce, čerstvě koupená v nedalekém obchůdku, ale po cestě byl ještě jeden tak jsem se chtěla podělit) Paní na mě začala na celé kolo křičet, co si o sobě myslím, jestli se nad ni jako hodlám povyšovat, že ona není žádná socka.... a během toho mě několikrát přejmenovala- ku..., pi..., krávo. No už mě záchvaty dobročinnosti opustily.:-/

0/0
2.2.2011 11:11

spatřil jsem kometu

Re: je to přesně jak píšete

To jsem slyšel asi tak stokrát...přesně, furt stejná story...stejnou vypráví moje kolegyně v práci...jak banální klyšéRv;-D

0/0
2.2.2011 13:19

LUCKA.KOBRA

Re: je to přesně jak píšete

asi nejsem jediná kdo chtěl pomoct a nevyplatilo se mu to.!!

0/0
3.2.2011 7:43

Smrť

Karma

R^ Vidím to stejně - jídlo jim dám a pokud z nich táhne jen špína a ne alkohol, mám z toho třeba i dobrý pocit. Ale když chtějí vyloženě peníze, tak to sorry - opilci mi vadí a na chlast jim přispívat nebudu.

0/0
2.2.2011 11:11

kočka

Naprosto přesné!

Karma a souhlas!To co popisujete,se stalo kamarádce,která"dobračka"také nabídla nějaké pečivo,to si dovolila!!!Já s nima nemám žádný soucit,když přišli o práci,bydlení,rodinu,tak pokud by "chtěli"tak byť námezní práce i s ubytováním jsou!Ale to by museli chtít,jim to vyhovuje!

0/0
2.2.2011 11:04

mira7788

Re: Naprosto přesné!

jak by tobe vyhovovalo zit v jednom pokoji na ubytovne s ukckama a delat za 8000?

0/0
2.2.2011 11:43

kočka

Re: Naprosto přesné!

No,kdybych si mohla vybrat,mezi kanálem,nebo lavičkou v parku,beru tu ubytovnu!

0/0
2.2.2011 14:02

sampis

Re: Naprosto přesné!

Kdyby chtěli? Jedna až dvě třetiny bezdomovců trpí smrtelně nebezpečnými nemocemi jako je schizofrenie. Schizofrenie je nemoc, u které se nedá pracovat. Je to na plný invalidní důchod. Je to stejné jako trvrdit, že nechci přispívat na flákání hluchoslepým. Kdyby chtěli, určitě si práci najdou. Ale já nejsem blb, abych tohle tvrdil.

0/0
2.2.2011 11:53

Roger Wilco 2

Re: Naprosto přesné!

Schizofrenií očividně trpíš ty. Rv

0/0
2.2.2011 12:20

sampis

Re: Naprosto přesné!

Nějaký argument, nebo jsem ti jen hnul žlučí, tím že jsem odkryl něčí tupost?

0/0
2.2.2011 12:24

kočka

Re: Naprosto přesné!

Za komunistů schizofrenie nebyla?

0/0
2.2.2011 14:01



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.