Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

bilyhavran

20. 5. 2008 9:26
Ještě k pracovní době

Autorka psala, že pracovní doba od 8 do 14 se nemůže učitelům "podařit". Nejenže se tohle "může" učitelům "podařit" a mnohdy se jim to i daří, ale napíšu svoji vlastní zkušenost ohledně pracovní doby. Jednou se jeden nejmenovaný ředitel jedné nejmenované střední školy snažil získat mě do svého pedagogického sboru. A mimo jiné i slíbil, že mi "vytvoří" takový rozvrh hodin, že budu chodit do školy (vlastně do práce) jen tři dny v týdnu. A do těchto tří týdnů vměstná celý můj pracovní úvazek. Ona škola se otevírá v 7:45 a zavírá v 16:15. Takže třikrát 8,5 hodiny práce (včetně oběda) a týdenní pracovní dobu bych měl splněnu. Samozřejmě - když ptáčka lapají, hezky mu zpívají. Nedělám si iluze, že další školní rok by můj rozvrh vypadal úplně jinak.

Jinak mocmoc hezký článek - velmi rád karmuji.

0 0
možnosti

Jiří Pecl

20. 5. 2008 9:37
Re: Ještě k pracovní době

Jestli jste kantor, tak víte, že takto se pracovní doba učitele nepočítá

0 0
možnosti

bilyhavran

20. 5. 2008 9:00
Moji učitelé

Taky jsem měl na některé učitele štěstí. Některé. Někteří jsou (a někteří byli) skvělí lidé a skvělí kantoři a to přesto, že většinou byli velmi přísní. Zasloužili by líbat ruce. Ale jak už to v životě chodí, někteří jiní učitelé byli neschopní, zlí, škodolibí, líní.  A právě tito "druzí" učitelé byli nejvíc slyšet, měli největší slovo a ty "první" učitele měli za blázny a opovrhovali jimi.

S tou pracovní dobou - znám spoustu učitelů, kteří dorazí do svého zaměstnání v 7:45 a ve 12:30 už vesele peláší domů. Znám ale spoustu učitelů, kteří s dětmi pracují ještě v 16 hodin odpoledne. A opět mám zkušenost, že nejvíc slyšet jsou ti, kteří toho nejmíň udělají.

Přimlouvám se, abychom neházeli učitele (ani ostatní skupiny lidí) do jednoho pytle - a to ani do pytle zatracení, ani do pytle růžových brýlí. Všude jsou lidé skvělí a všude jsou i lidé neschopní a křiví. A všude ti druzí nejvíc křičí. A tohle platí nejen pro učitele - tohle platí i pro žáky - a koneckonců i pro nás - pro rodiče.

0 0
možnosti

Andrea Jamborová

20. 5. 2008 9:24
Re: Moji učitelé

Opravdu zlé učitelky jsem měla jen dvě. Jedna byla ruštinářka na střední škole, po revoluci měla strach, že příjde o místo a ta byla opravdu zákeřná a úmyslně se mstila žákům. Já osobně jsem s ní problémy zase tolik neměla (i když taky by se něco našlo), ale několika lidem opravdu zkazila život. A druhá vyučovala přírodopis na základní škole a ta se před celou třídou vysmívala žákům třeba kvůli vzhledu, tloušťce atd. a následně je zesměšňovala při zkoušení před tabulí. No, škoda slov. Ale protože jsem za život kápla na dvě chuděry neznamená, že odsoudím učitele jako celek. Naopak musím říct, že zbytek kantorů bylo fajn a někteří byli opravdu skvostní a já na ně budu vždy ráda vzpomínat. Napříč všemi profesemi vždy najdete nějakého chudáka, který bude vyčnívat svou hloupostí, arogancí, nebo nabubřelostí. Tak to prostě je.

0 0
možnosti

Radek Folprecht

19. 5. 2008 21:15
Re

Za prvé bych chtěl poděkovat autorce Andree a za druhé též diskutujícím (POToole, Pepan A2, Jiittkkaa), neboť lépe bych reakci nenapsal…R^

0 0
možnosti

Andrea Jamborová

20. 5. 2008 7:48
Re: Re

Děkuju. Mám radost, že se najdou lidé, kteří ví, že učitel není jen "ten pitomec " co jen musí a musí a musí....naučit, být trpělivý, snášet všechno od všech, přijmout odpovědnost , že něčí dítě je hloupé a on to nedokázal změnit....  Takže učitelé mají opravdu můj obdiv. Nejen za trpělivost s dětmi, ale především za trpělivost s některými rodiči.

0 0
možnosti

POToole

19. 5. 2008 20:03
Karma!

Andrejko, diky moc za hezky clanek ! Pozitivnich a ocenujicich clanku neni nikdy dost! Take mam (zatim v hlave) jeden do budoucnosti o nekterych ucitelich ze zamori... Moc tyto lidi obdivuji...:-)R^V

0 0
možnosti

Andrea Jamborová

19. 5. 2008 20:27
Re: Karma!

Děkuju. Taky jim moc fandím. A štve mě, že je jim dávána vina za to, když je dítě "nechytré" a jejich rodiče jim neumí věnovat ani chvilku ze svého "vzácného" času, aby to napravili. No a učitel většinou bývá ten, kdo za všechno může a odskáče to jako první. To jsou ale paradoxy.:-/

0 0
možnosti

Pepan A2

19. 5. 2008 19:34
Konečně článek, který píše něco pozitivního

o učitelích a nekydá na ně špínu kvůli penězům. Máte karmu a dík za hezké téma.R^

0 0
možnosti

Andrea Jamborová

19. 5. 2008 20:18
Re: Konečně článek, který píše něco pozitivního

Já je opravdu obdivuju. Být na jejich místě tak se neudržím. Napřed bych vyfackoval ty největší "andílky", pak asi jejich rodiče, pak by s největší pravděpodobností někdo nafackoval mně, no a pak by mě patrně ze školství vyhodili za týrání dětí.;-)

0 0
možnosti

Jiittkkaa

19. 5. 2008 17:07
Více takových rodičů

kteří si váží učitelů. Většinou to, bohužel, chodí tak, že rodiče dávají vinu učitelům za všechno, co je tak zvaně s jejich ratolestmi špatně. Já i moje děti jsme měli, stejně jako Vy, štěstí na fakt skvělé kantory. Dnes je to v těch školách spíš tak trochu psycho, aneb kdo s koho, žádná úcta. Děti jsou rodičemi náležitě poučeni, že kantor nemá žádné pravomoce a když bude nejhůř, můžou ho přece žalovat. Moc dobré téma.:-) Díky Gotterová

0 0
možnosti
  • Počet článků 84
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3050x
Občas sluníčko, občas mraky.