Říkám hlad, myslím chlast

2. 02. 2011 10:53:12
Bezdomovci se stali součástí našich měst ať se nám to líbí, nebo ne. Řečeno slovy klasika : Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.

V Brně (a určitě nejen tam) je potkáváte na každém kroku. Teď v zimním období je jejich koncentrace vyšší například na vlakovém nádraží a všude tam, kde je alespoň menší náznak tepla. Ten prostor u radiátorů jim přeji. Vždyť i zaběhnuté přísloví praví – je tam, že by ani psa nevyhnal.

Zde ale má tolerance k nim končí. Vadí mi jejich opilecký řev, obtěžuje mě jejich žebrání a v neposlední řadě i jejich zápach. Pokud se například v letním období pohybujete kolem autobusových zastávek, které přímo navazují na obchodní dům Tesco, můžete na lavičkách pro cestující spatřit celou plejádu figurek, které se celodenně oddávají alkoholu a svou potřebu pak vykonávají jen pár kroků od vás. V horším případě ani nejsou schopni lavičku opustit a vy se můžete jen modlit, aby co nejdříve přišel velký liják, aby smyl nejen příšerný zápach, ale hlavně biologický odpad, který na lavičkách zůstal.

Peněženku na ulici neotvírám ani anonymním charitám, ani bezdomovcům. Přispěla bych jen tomu, že by si koupili o něco víc alkoholu a tím bych jim nepřímo odepřela teplé jídlo a nocleh v armádě spásy. Tam totiž tyto služby opilým osobám neposkytují.

Ale zase taková bezcitná mrcha, která odkopne bezdomovce na potkání, nejsem. Nedám jim sice peníze, ale neodepřu jim jídlo. Když ke mně asi před dvěma měsíci přistoupila poplakávající žena, že by potřebovala něco k jídlu, moc mě mrzelo, že jsem u sebe neměla ani kousek chleba. Dala bych jí ho celý.

Minulý týden jsem dostala šanci to napravit. Přistoupila ke mně ta stejná žena s tím stejným ufňukaným projevem. Poplakávala, že má strašný hlad a jestli nemám něco k snědku. I zaradovala jsem se, že můžu pomoci bližnímu svému a vytáhla jsem pytel rohlíků. Podala jsem jí ho ať si je nechá všechny. Chtěla jsem ji k tomu přidat i sýr, aby je nemusela žvýkat suché, ale k tomu jsem se už nedostala. V momentě bylo po fňukání a pláči a ona se na mě dívala jak na cvoka.

- Rohlíky? No to ne. Ty já nechcu. Něco na zahřátí nemáte? Ne? Tak nějaký drobný, nemáte?

Stála jsem tam a připadala si jako vůl. Naivní vůl. Něco na zahřátí. No jistě. A termosku s čajem určitě na mysli neměla.

Milí bezdomovci, kdybyste hubou v zemi ryli, tu korunu vám prostě nedám. Na to, abych vám přispívala na chlast, do práce nechodím. Ale pokud budete mít hlad, DOOPRAVDY HLAD, klidně se na mě obraťte. Ty rohlíky u mě pořád máte. A třeba i se sýrem.

Autor: Andrea Jamborová | středa 2.2.2011 10:53 | karma článku: 29.42 | přečteno: 2206x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Brno

Horst Anton Haslbauer

V hicu dnešních dnů

Rád zavzpomínám na sníh. Mladšímu bráškovi jsme pomáhali stavět srubovou chatu na Stříbrné u Kraslic. V zimní čas jsme tam jezdili lyžovat na kopce vedle chaty. Děti se to tam teprve učily a my dva s bráchou tam spalovali

2.7.2022 v 7:16 | Karma článku: 14.34 | Přečteno: 284 | Diskuse

Martina Burýšková

Dřinu, nebo raději inspiraci?

Ráda zkouším nové věci. Díky tomu mám možnost se potkávat s inspirativními lidmi. Poznávat jejich odlišné úhly pohledu, zkušenosti, rozšiřovat si obzory a přijímat od života výzvy, o kterých jsem si dřív třeba jen nechávala zdát.

23.6.2022 v 11:19 | Karma článku: 8.47 | Přečteno: 195 | Diskuse

Martina Burýšková

Adrenalin? Bungee jumping Brno je v Česku legendární

Pro někoho šílenství, pro jiné návykový adrenalin. A co vy? Znáte ten pocit, kdy vám srdce buší nadoraz, tep se zrychluje a napětí roste a... JUMP! Nepopsatelný let střemhlav dolů, uvolnění a nálož endorfinů, které zaplaví tělo.

23.6.2022 v 10:17 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 66 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Lidé zasadili desítky nových dubů. Cílem akce Stromy pro Brno byla pomoc brněnským lesům

Na místě, kde kdysi stál smrkový les, dnes rostou nové duby zimní. Zasadit si vlastní strom mohli návštěvníci sobotní akce Sázíme stromy pro Brno. Tu pořádala společnost Lesy města Brna v oboře Holedná.

9.5.2022 v 13:07 | Karma článku: 11.56 | Přečteno: 134 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Jízdu mezi stromy si v novém brněnském pumptracku užijí i nejmladší

V brněnské části Bystrc město otevřelo vítězný projekt participativního rozpočtu Dáme na vás. Dráha, která je plná vln a prudkých zatáček, umožňuje aktivní relaxaci v přírodní památce Pekárna.

3.5.2022 v 15:46 | Karma článku: 9.29 | Přečteno: 95 | Diskuse
Počet článků 84 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3050
Občas sluníčko, občas mraky.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...