Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Říkám hlad, myslím chlast

Bezdomovci se stali součástí našich měst ať se nám to líbí, nebo ne. Řečeno slovy klasika :  Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.      

V Brně (a určitě nejen tam) je potkáváte na každém kroku. Teď v zimním období je jejich koncentrace vyšší například na vlakovém nádraží a všude tam, kde je alespoň menší náznak tepla. Ten prostor u radiátorů jim přeji. Vždyť i zaběhnuté přísloví praví – je tam, že by ani psa nevyhnal.

 

Zde ale má tolerance k nim končí. Vadí mi jejich opilecký řev, obtěžuje mě jejich žebrání a v neposlední řadě i jejich zápach. Pokud se například v letním období pohybujete kolem autobusových zastávek, které přímo navazují na obchodní dům Tesco, můžete na lavičkách pro cestující spatřit celou plejádu figurek, které se celodenně oddávají alkoholu a svou potřebu pak vykonávají jen pár kroků od vás. V horším případě ani nejsou schopni lavičku opustit a vy se můžete jen modlit, aby co nejdříve přišel velký liják, aby smyl nejen příšerný zápach, ale hlavně biologický odpad, který na lavičkách zůstal.

 

Peněženku na ulici neotvírám ani anonymním charitám, ani bezdomovcům. Přispěla bych jen tomu, že by si koupili o něco víc alkoholu a tím bych jim nepřímo odepřela teplé jídlo a nocleh v armádě spásy. Tam totiž tyto služby opilým osobám neposkytují. 

 

Ale zase taková bezcitná mrcha, která odkopne bezdomovce na potkání, nejsem. Nedám jim sice peníze, ale neodepřu jim jídlo. Když ke mně asi před dvěma měsíci přistoupila poplakávající žena, že by potřebovala něco k jídlu, moc mě mrzelo, že jsem u sebe neměla ani kousek chleba. Dala bych jí ho celý.

 

Minulý týden jsem dostala šanci to napravit. Přistoupila ke mně ta stejná žena s tím stejným ufňukaným projevem. Poplakávala, že má strašný hlad a jestli nemám něco k snědku. I zaradovala jsem se, že můžu pomoci bližnímu svému a vytáhla jsem pytel rohlíků. Podala jsem jí ho ať si je nechá všechny. Chtěla jsem ji k tomu přidat i sýr, aby je nemusela žvýkat suché, ale k tomu jsem se už nedostala. V momentě bylo po fňukání a pláči a ona se na mě dívala jak na cvoka.

 

-         Rohlíky? No to ne. Ty já nechcu. Něco na zahřátí nemáte? Ne? Tak nějaký drobný, nemáte?

 

Stála jsem tam a připadala si jako vůl. Naivní vůl. Něco na zahřátí. No jistě. A termosku s čajem určitě na mysli neměla.

 

Milí bezdomovci, kdybyste hubou v zemi ryli, tu korunu vám prostě nedám. Na to, abych vám přispívala na chlast, do práce nechodím. Ale pokud budete mít hlad, DOOPRAVDY HLAD, klidně se na mě obraťte. Ty rohlíky u mě pořád máte. A třeba i se sýrem.

 

 

Autor: Andrea Jamborová | středa 2.2.2011 10:53 | karma článku: 29,51 | přečteno: 2207x
  • Další články autora

Andrea Jamborová

Ať žije Halloween, Dušičky už nefrčí…

Tak nevím, jsme pořád ještě Česká republika, nebo už jsme předměstí Ameriky? Když se tak dívám kolem sebe, mám dojem, že spíš to druhé.

1.11.2019 v 11:15 | Karma: 37,25 | Přečteno: 1203x | Diskuse| Společnost

Andrea Jamborová

Nechovej se jako debil...

Znáte to. Vidíte nějakou situaci a hned vás k ní napadne filmová hláška. Není člověka, aby si alespoň jednu nepamatoval.

28.6.2017 v 8:46 | Karma: 21,13 | Přečteno: 1243x | Diskuse| Ostatní

Andrea Jamborová

Už víme? Leda kulový…..

Každý se v životě protloukáme, jak umíme. Někdy to jde líp, někdy hůř. Přijímáme výzvy, vyhýbáme se pádům. Myslíme si, že jsme na vrcholu a přitom mnohdy netušíme, že se právě řítíme střemhlav dolů.

20.10.2014 v 14:26 | Karma: 11,82 | Přečteno: 638x | Diskuse| Ostatní

Andrea Jamborová

Vejdi a neuškoď !

Velká hmyzí hostina, aneb všechno je jednou poprvé. A nebo snad ne?! Náhodou jsem se dostala k letáčku, který lákal na ukázku přípravy jídel z čerstvého hmyzu a současně i jeho konzumací. Vždycky jsem byla zvědavá jak takové „laskominy“ chutnají a tak jsem neváhala ani chvíli. Mí známí sice protáčeli oči i žaludky, když jsem je lákala ať se přidají, ale to mě rozhodně neodradilo. Konec konců, když jsem byla malé dítě, ledacos jsem nepozorovaně do žaludku propašovala a pochybuji, že bych při tomto průzkumu vynechala brouky, žížaly a kdoví co ještě. Takže s heslem „co se v mládí naučíš, na stará kolena jako když najdeš“ jsem do toho šla a rozhodně nelitovala.

29.2.2012 v 8:23 | Karma: 13,52 | Přečteno: 981x | Diskuse| Společnost

Andrea Jamborová

Pokousal tě tvůj pes? Zaplaťpánbůh!

Lidé si pořizují čtyřnohé kamarády z různých důvodů. Jedni se cítí osamělí a proto si pořizují společníka. Druzí podlehnou módě a volí si takto svůj módní doplněk. Někteří tímto stylem plní přání svých dětí a pořizují jim živou hračku. Jiní si myslí, že jistá plemena jim zjednají respekt.

5.10.2010 v 10:09 | Karma: 45,44 | Přečteno: 14626x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 84
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3050x
Občas sluníčko, občas mraky.