S láskou k MHD

  Ráno nemůžu dospat, jak se těším až opět nastoupím do útulného dopravního prostředku. Důvěrně mu říkám „dobytčák".

 

Hoši z dopravního podniku mě asi znají a ví, jak ráda se po ránu v autobuse tulím k ostatním lidem. Proto mi naším, velmi vytíženým směrem posílají malý vůz, abych si živočišné teplo ostatních cestujících pořádně užila.

MHD je moje srdeční záležitost. Jak vidím přijíždět autobus plný lidí namačkaných jeden na druhého, chytám se za srdce. Jsem člověk společenský a tak si nemohu nechat ujít tohle každodenní společenské setkání. Se zatajeným dechem očekávám první šlápnutí na nohu. A je to tady. Slastně vydechnu.

Když se řidič dobře vyspí a má dobrou náladu, dělá s námi neuvěřitelné kousky. Do zatáček vjíždí co nejrychleji a my potom za jásavého výskání padáme na ty, co nám stojí za zády a naopak. Občas se některý ze spolucestujících odváže víc a rozverně usedne nejblíže sedícímu pánovi či dámě na klín.

Když máme obzvlášť velké štěstí a našeho hromadného miláčka šoféruje opravdový fajnšmekr, to je potom skutečný požitek z jízdy. Řidič to na rovince rozpálí a těsně před křižovatkou prudce dupne na brzdu. Jásající stojící dav v autobuse setrvačností zvesela cupitá kupředu, sedícím hlavičky vesele plápolají jako praporky na prvního máje. Někteří pouští své nákupní tašky a nechávají jejich obsah, aby se mohl rozkutálet pod nohama nadšených človíčků.

Jak umí pan šofér rychle brzdit, umí i rychle vystartovat. Ti co před chvílí dohopsali dopředu, nadšeně hopsají zase dozadu. Nejšikovnější z nás stíhají hrát i oblíbenou hru „křapky". Při pobíhání autobusem sem a tam, ťukáme hlavičkami vzájemně o sebe a do očí se nám hrnou slzy štěstí. Je až neuvěřitelné, jaký sklízí náš provozovatel atrakce aplaus a ovace.

Ale každá sranda jednou končí. Blíží se moje zastávka a já jsem nucena svůj milovaný „dobytčák" opustit. Se zármutkem hledím na vzdalující se autobus a závidím těm, kteří si budou ještě nějakou chvíli radovánek užívat.

Od nového roku nám má tato atrakce podražit. Ale já si z toho nic nedělám. No nedejte to za tolik srandy.

 

Autor: Andrea Jamborová | čtvrtek 6.11.2008 9:06 | karma článku: 30,57 | přečteno: 2380x
  • Další články autora

Andrea Jamborová

Nechovej se jako debil...

28.6.2017 v 8:46 | Karma: 21,13

Andrea Jamborová

Už víme? Leda kulový…..

20.10.2014 v 14:26 | Karma: 11,82

Andrea Jamborová

Vejdi a neuškoď !

29.2.2012 v 8:23 | Karma: 13,52

Andrea Jamborová

Říkám hlad, myslím chlast

2.2.2011 v 10:53 | Karma: 29,51